Adres | Velperweg 138, 6824 HN Arnhem | 026-3614731 | contact@tandarts-in-arnhem.nl AFSPRAAK MAKEN

FAQ

1. Wat kost een behandeling?

U krijgt standaard voor alle behandelingen die meer dan €150,- kosten een begroting mee waarop de te verwachten kosten staan. U kunt met deze begroting contact opnemen met uw verzekering om te kijken wat u vergoed krijgt. Behandelingen lager dan €150,- kunnen op uw verzoek ook begroot worden.

 

2. Kan ik een betalingsregeling treffen?
Als u geen tandartsverzekering heeft en een nota krijgt via NMT FenCS dan kunt u met hun contact opnemen. Het telefoonnummer staat op de nota of u belt: 0900-777771. Heeft u een aanvullende verzekering en via uw verzekering een nota gekregen van het gedeelte dat niet vergoed wordt? Dan kunt u contact met uw verzekering opnemen voor een betalingsregeling.

 

3. Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad. Waarom doet het nadat de verdoving is uitgewerkt nog pijn?
De tandarts heeft de wortelkanalen tot aan de wortelpunt gereinigd en opgevuld. Door het intensieve schoonmaken, ontsmetten en door het vulmateriaal wat er in is geplaatst kan de wortelpunt tijdelijk geïrriteerd zijn geraakt. Dit komt vaker voor en kan 1 à 2 dagen klachten geven. U mag hier een pijnstiller (paracetamol) voor innemen. In enkele gevallen kan het enkele weken duren voordat de klachten verdwijnen; mochten de klachten langer aanhouden dan is het verstandig om te bellen.

 

4. De noodvulling die was aangebracht is eruit gevallen. Wat moet ik doen?
De tijdelijke vulling waarmee een tand/kies wordt afgesloten na o.a. de start van een wortelkanaalbehandeling kan van een zacht materiaal zijn (Cavit). Hierdoor kan het ook lijken dat de vulling eruit gevallen is, terwijl alleen het bovenste laagje verdwenen is. Mocht de vulling echter toch volledig verloren zijn, dan is het verstandig om contact ons op te nemen.
De toegang tot de wortelkanalen is dan open en de bacteriën uit de mondholte hebben vrij baan. De tandarts zal dan een nieuwe vulling aanbrengen.

 

5. Kan ik patiënt worden bij Tandartspraktijk Welkom?
Wij nemen nog nieuwe patiënten aan, u kunt zich via onze website inschrijven. U moet het inschrijfformulier en de gezondheidsvragenlijst invullen.  De balieassistente zal uw gegevens verwerken en contact met u opnemen voor het maken van een eerste afspraak. Nadat u zich heeft ingeschreven moet u uw vorige tandarts op de hoogte stellen dat u een andere tandarts heeft en vragen of zij uw gegevens inclusief foto’s naar ons toe willen sturen (per mail: contact@tandarts-in-arnhem.nl of per post).

 

6. Wat gebeurt er als ik een afspraak vergeet?
Als u een afspraak vergeet en niet op komt dagen voor uw afspraak kan het zijn dat uw tandarts u een rekening stuurt. Dit is afhankelijk van het soort behandeling en de tijd die er voor u gereserveerd stond. U dient minimaal 24 uur van te voren uw afspraak af te zeggen als u verhindert bent. U kunt buiten de openingstijden om ook een boodschap inspreken op ons antwoordapparaat.

 

7. Wat moet ik doen als ik pijn heb in het weekend of ’s avonds?
Buiten de openingstijden van de praktijk om kunt u contact opnemen met de Doktersdienst. Zij geven u door wie de dienstdoende tandarts is. Telefoonnummer 0900-1515. Er wordt u dan uitgelegd hoe de procedure werkt.

 

8. Wat krijg ik vergoed van de zorgverzekering?
Een aanvullende verzekering dekt zorg die niet in het basispakket van de zorgverzekering is opgenomen. Denk aan tandartshulp voor verzekerden van 18 jaar en ouder. Zorgverzekeraars zullen verschillende aanvullende verzekeringen aanbieden. U heeft keuze uit deze aanbieding van verzekeraars, waarin voor iedere polis is bepaald welke zorg volledig of gedeeltelijk wordt vergoed. Voor een aanvullende tandartspolis komt het er in de regel op neer, dat ongeveer 75% van de verrichtingen wordt vergoed met een maximum, welke in de polis aan gegeven staat. Let op er zijn meer dan honderd verschillende aanvullende verzekeringen met allemaal hun eigen polisvoorwaarden! Als u een begroting van de tandarts heeft gekregen kunt u contact opnemen met u verzekering. Aan de hand van de codes die op die begroting staan kunt u zien of u de behandeling vergoed krijgt. Meer vragen en antwoorden hierover vindt u op www.allesoverhetgebit.nl.

 

9. Mag een tandarts een contante betaling vragen?
Ja, een tandarts mag zelf bepalen hoe hij zijn betaling geregeld wenst te zien. De betaling kan contant zijn, op rekening of rechtstreeks aan de zorgverzekeraar. Echter doen wij ons best om het ongemak te verminderen. Daarom worden de rekeningen in de meeste gevallen rechtstreeks naar uw verzekering gestuurd. En daarna krijgt u van uw verzekering alleen maar de rekening van uw eigen bijdrage.

 

10. Wat moet ik doen als mijn prothese gebroken is?

Omdat wij een eigen tandtechnisch laboratorium hebben, zijn de reparaties steeds makkelijker en sneller. U kunt als uw prothese gebroken is contact opnemen met de balieassistente om een afspraak te maken.